Läshuvud?

Jag fattar inte själva grejen med det ordet?
Vad betyder det egentligen?
Att man är smart?
Men varför läs?
Vem som helst kan läsa, även om vissa har lite svårare att få bokstäverna att hamna rätt.
Är det inte så att dyslektiker egentligen är jävligt intelligenta?
Jag har jävligt lätt för att läsa och kan inte påstå att jag känner mig varken smartare eller dummare än någon annan?

Och Bokmal??
En mal är ju ett djur/en insekt som förstör saker?
Man maler igenom en bok?
Jag tänker på att mala ner nånting, typ mjöl.
Också det är förstörelseprocess?
Ska det ses som nånting bra bara för att man sätter bok framför det?
I mitt huvud så ser jag just nu hur man kastar ner en massa böcker och maler dom till bokfärs och serverar i skolmatsalen ^^

Nej jag vette fan vad jag bubblar om, massa såna tankar som kommer nu när jag sitter och läser^^
Den här jävla boken tar ju aldrig slut och jag är alldeles för nyfiken för att lägga undan den och vänta med svaret till imorgon eller någon annan dag.
Kanske tar igen för alla böcker jag INTE har läst de senaste åren?
Men det börjar kännas som att ögonen inte tänker spela med så jävligt mycket längre och jag är ju trots allt bara på sida trehundrasjuttioen av sexhundrafyrtiosju..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0