Men.. Nej..

Jävla skit..
Satt och glodde igenom Föreningen Samvetets hemsida.
Såg där att min lilla Kerstin har avlivats.. :(
Hon hade fått en tumör som hade förstört stora delar av hennes käke..

Vet ju inte hur länge ni har läst eller hur pass bra eller länge vi känt varandra men för två år sen så jobbade jag ideellt på Samvetet och fick (som alla andra som jobbar där och en hel drös med andra underbara människor) hem en rädd liten jourhemskisse..
Hennes husse hade dött och hon fick bo hos mig tills hon fick ett annat hem.

Jag kommer ihåg när jag fick hem henne, med ett stort sår på baken efter att de opererat bort en böld.
Så jag var alltså tvungen att ge henne antibiotika.
Det som är så jävla lätt när katten inte alls vill att man så mycket som ser på den.
Till råga på allt så vägrade hon att äta.
Det är väldigt vanligt hos katter som är "deprimerade" och om man inte tar tag i det får dom typ anorexia.
Jag fick alltså tvångsmata henne med spruta och utspätt specialfoder.
Men det blev ju bra det med och hon blev en riktigt underbar liten kisse!

Ja jo, hon fick ju tyvärr cystor på äggstockarna (alla föreningens katter steriliseras men eftersom hon fick antibiotika och var i så dåligt skick så hade detta inte blivit gjort än) och fick några små utbrott på mig.
Kommer aldrig glömma när hon, med mord i blicken, jagade mig genom hela lägenheten innan jag lyckades schasa bort henne med en sänglampa.
Sen blev det snabbt ett samtal med föreningen och sen tog det inte många dagar innan hon blev steriliserad.
(så tänk på det om eran katt plötsligt börjar bli lynnig och aggresiv, det kan vara nånting väldigt simpelt.)
För mig var det viktigt att det blev gjort så fort som möjligt för jag var livrädd att hon skulle göra illa mitt monster.

Om du eller någon du känner funderar på att skaffa katt så tycker jag definitivt att Samvetet ska kontaktas först.
Arbetet dom gör är så oerhört underbart och dom har inte många medel att jobba med.
Är man osäker på om man verkligen vill skaffa katt så söker dom alltid nya jourhem.
Det är otroligt givande och man blir överlycklig för vartenda litet framsteg katten gör.
Annars behövs det alltid annan hjälp.

www.uppsalakatthem.com <--- länk till hemsidan fast i fel färg (inte så haj på det där)

Vila i frid min lilla Dampkisse <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0