Hjälp..

Nu är det ju inte allt för jävla långt kvar till sommaren..
Och det innebär ju att man vid något tillfälle kommer att visa sig i mycket mindre kläder än vanligt..
Alltid lika jävla spännande att tänka på..

Hursomhelst så har jag börjat plugga på kalorier (ja asså själv, fast jag funderar starkt på att göra det på en seriösare nivå inom en snar framtid för det är något som faktiskt intresserar mig) och kommer in på sidor som jag verkligen verkligen verkligen önskar inte skulle finnas..
Allt från hemsidor till bloggar med nick och titlar som "Stay strong, starve on", "Bara ett kilo till", "Houseofthin" mm..
Det är alltså flickor/unga kvinnor (från sexton år står det, men säkerligen yngre) som delar med sig av sina vanor, främst när det gäller svält..

"Än så länge; 3 tuggummin. Vet inte om jag orkar peta i mig något mer. Vill bara gråta."
"Ännu ingenting. Men får nog bli typ tre körsbär sen."
"Igår cola zero, godis. fail"
"20 gröna ärtor och en saltgurka"
Det är alltså svar på en forumtråd där frågan löd: Vad har du ätit idag?...
Däremot så står det minimalt om motion eller någon som helst form av förbränning..

Hursomhelst, jag tycker sånt där är riktigt obehagligt MEN jag vet också att det är en sjukdom.
Jag vill inte döma någon som lider av någon form av ätstörning eller så.
Däremot skolor och föräldrar som inte ser detta eller låter bli att agera.
Det bottnar ju alltid i något och det är deras ansvar att försöka ställa det tillrätta.

Nej nu får det fan vara färdigstirrat på den här skitprylen annars kommer jag snart räkna kalorier istället för fårskallar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0